Met deze tips kunt u op kantoor aan de slag om meer te bewegen!

Met deze tips kunt u op kantoor aan de slag om meer te bewegen!

Op 22 augustus 2017 kwam de gezondheidsraad met nieuwe beweegrichtlijnen. Deze richtlijnen houden in dat volwassenen wekelijks minstens 2,5 uur matig intensief moeten sporten. Daarnaast is het goed om ook spier- en botversterkende oefeningen te doen. Komt u hier niet aan? Geen stress, met onze tips kunt u beginnen met meer bewegen op kantoor. Tevens hebben we een complete workout voor u (4 minuten) zodat u werkelijk aan alle richtlijnen kunt voldoen.

44607838 - business colleagues holding a heavy barbell above heads for teamwork or partnership business concept design. cartoon flat style

Meer bewegen en minder stilzitten
De voordelen van meer beweging worden door veel mensen erg onderschat. Meer beweging is onder ander goed voor uw hart, uw algehele gezondheid en de kwaliteit van leven. Mensen die op kantoor werken beweging vaak te weinig en zitten te lang stil. Te lang stilzitten is ook niet goed voor uw lijf. Hoe kunt u hier wat aan doen als kantoorwerker? Het antwoord is heel simpel. Begin met de juiste kantoormeubelen. Voorbeelden van goede kantoormeubelen:
Zit sta bureaus
– Zit sta bureau met deskbike zoals de zit-sta bureau city desk
Stahulpen: hoge stoelen soort van barkrukken

Total body workout voor op kantoor
Wilt u even snel uw spieren trainen? Dan kan dat ook prima op kantoor. Misschien zit u even alleen of moet u even uw gedachten verzetten. Wat de reden ook is: beter een korte work-out dan altijd maar blijven zitten. Het enige wat u nodig heeft is een stevige bureaustoel en een stevig bureau.
1. Stoel dip (armen): Pak een stabiele bureaustoel die niet kan verschuiven. Plaats uw handen op de stoel naast je heupen. Strek uw benen uit en breng uw billen omhoog. Buig uw ellebogen recht naar achteren terwijl u de heupen naar de grond brengt. Zorg dat uw schouders en ellebogen 1 lijn vormen. Duw uzelf weer omhoog naar de beginpositie en herhaal dit tot u niet meer kunt.
2. Stoel lift en squat (buikspieren en benen): Ga rechtop op uw stoel zitten en zet uw voeten op heupbreedte. Strek uw armen uit op borsthoogte, laat uw handpalmen naar de vloer wijzen. Duw nu uw voeten in de grond en til de kont van de stoel af. Uw heupen zweven nu boven de stoel. Houd deze houding 3 seconde vast en ga vervolgens rechtop staan. Ga weer zitten en herhaal.
3. Desk push up (borst): Ga met uw gezicht naar het bureau staan en zet beide handen op schouderbreedte op het randje van uw bureau. Stap naar achteren totdat u in een diagonale plankpositie staat. Zorg dat uw lijf een rechte lijn heeft. Breng uw ellebogen naar buiten en ga met de borst naar beneden richting het bureau. Zak tot uw armen een hoek van ongeveer 90 graden hebben. Houd dit een paar seconden vast en ga dan terug naar de startpositie.
4. Leg Extention (benen): Ga rechtop zitten met uw armen en handen naast u. Strek 1 been op heuphoogte voor u uit en zorg dat deze parallel aan de vloer is. Span uw been aan en breng het nog iets hoger. Breng het vervolgens weer iets omlaag en ga dan weer omhoog. Uw maakt dus een soort van puls-bewegingen. Doe dit ongeveer 30 seconden. Wissel dan van been.
Met deze stappen kunt u in een korte tijd toch een volledige work-out doen op uw kantoor. Wellicht stimuleert u zo ook collega’s om mee te doen!

59844336 - businessman between work mode and exercise. balancing life between work and exercise, healthy lifestyle concept