Klantenservice
Klantenservice

Advieswijzer voor een goede zithouding

Om rug-, spier en gewrichtspijn te voorkomen is de keuze van een goede stoel en een goede zithouding essentieel. Het is belangrijk om een stoel te kiezen die zich aanpast aan de lichaamsbouw en goede ergonomische regelmogelijkheden heeft.

Tips voor een goede zithouding:

  • - Neem de juiste zithouding aan en gebruik een stoel die het lichaam goed ondersteunt.
  • - Leun geregeld achterover om de druk op de tussenwervelschijven te verlichten.
  • - Beweeg op uw stoel, bij een dynamische zithouding zorgt de synchronisatie van de zitting en de rugleuning voor en variabele hoek van 90° a 110° en wordt de druk op de ruggengraat verlicht.
  • - Gebruik een stoel die vanuit de zitpositie makkelijk en intuïtief bediend kan worden.

 

Zithouding

  • 1 - Afstand ogen/scherm 50 a 70cm.
  • 2 - Schouders ontspannen, niet opgetrokken
  • 3 - Voorarmen horizontaal, ellebogen in een hoek van iets meer dan 90°.
  • 4 - Afstand knieën/bureaublad 8 á 10 cm.
  • 5 - Druk op de knieholte vermijden.
  • 6 - Benen in een hoek van minimaal 90°.
  • 7 - Voeten rustend op de vloer (eventueel gebruik van een voetensteun).
  • 8 - Rug tegen de rugleuning drukken.
  • 9 - Hoogte van de rugleuning zo instellen dat het bekken en de lenden goed ondersteund worden.
  • 10 - Volledige zitoppervlak gebruiken.
  •